Relacja z VI Salonu Ciekawej Książki w Łodzi

by - 22:56



Gdy piszę te słowa, właśnie zakończył się VI Salon Ciekawej Książki w Łodzi. Już od 6 lat możemy cieszyć się tym świętem literatury, który przyciąga tysiące osób do mojego miasta. Tym bardziej cieszy mnie fakt, że z roku na rok jest coraz więcej wystawców i wyśmienitych autorów z którymi można się spotkać, porozmawiać i zdobyć autograf. A jak było w tym roku? Zapraszam do lektury. 


Mimo że VI Salon Ciekawej Książki zaczynał się w piątek, wraz z Kasią przybyliśmy w sobotę przedpołudniem. Pomimo paskudnej pogody, udało nam się szybko dotrzeć na miejsce targów. Już od trzech lat Salon odbywa się w pięknym budynku Białej Fabryki Geyera, która jest wizytówką obecnej Łodzi jak i wehikułem czasu do tej XIX wiecznej. Same wnętrza idealnie nadają się do tego, aby prezentować w nich nowości wydawnicze.


A wydawnictw było naprawdę sporo. Trzy piętra fabryki zostały zaadoptowane dla wystawców, którzy prześcigali się z ofertą, więc można było zdobyć interesujące nas tytuły w jednym miejscu. Jednakże większość z nich kurczowo trzymało się 30% rabatu czyli standardu, który można spotkać w wielu internetowych księgarniach. Oczywiście zdarzali się wystawcy, którzy potrafili obniżyć ceny do 50% i więcej, ale jak dla mnie to trochę mało zważywszy na rozmiar imprezy i ilość ludzi, którzy się na niej pojawili. Nawet te duże wydawnictwa nie wychylały się cenowo, co mnie całkowicie zdziwiło, bo rok temu można było nowości kupić poniżej 20 zł.


Z drugiej strony zobaczyłem ciekawy trend wśród wydawnictw, dotyczący promocji czytelnictwa wśród dzieci. Praktycznie każdy wystawca miał w swojej ofercie książki skierowane dla dzieci. Nawet przygotowano specjalne stoiska tylko z literaturą dziecięco-młodzieżową. Oprócz tego były przygotowane specjalne warsztaty edukacyjne dla dzieci, aby zaszczepić w nich bakcyla czytelnictwa! Brawo!

Ale samymi zakupami człowiek nie żyje i w VI Salonie Ciekawej Książki można było spotkać wielu ciekawych autorów z polskiego podwórka. Tomasz Sekielski, Katarzyna Puzyńska czy Karolina Oponowicz to tylko niektórzy autorzy z którymi można było zamienić słowo i dowiedzieć się o nowych pomysłach na książki. Ja sam byłem w niedziele aby spotkać się z Vincentem V. Severskim najbardziej znanym pisarzem powieści szpiegowskich na pograniczu political-fiction. Autor był szpiegiem więc miał sporo do opowiedzenia o pracy jaką wykonywał, oraz o tym jak odbierała to rodzina. Ponadto zdobyłem autograf z dedykacją! 

Autor książki "Niepokorni" Vincent V. Severski
Podsumowując jestem naprawdę zaskoczony. Wiem że w Polsce są większe tego typu imprezy, jednak widać że Salon Ciekawej Książki z roku na rok zdobywa coraz większą rzeszę sympatyków. Szczególnie widać to po zaproszonych osobistościach i ilości paneli przygotowanych dla zwiedzających. Ponadto duża liczba wystawców gwarantuje że każdy znajdzie coś dla siebie. Z wielką dumą patrzę jak Łódź potrafi zorganizować duże kulturowe wydarzenie, a nie tylko stać z boku i patrzeć na innych. Oby więcej takich inicjatyw. 


Pozdrawiam
Emil Śmistek

You May Also Like

13 komentarze

  1. Awesome read, thanks for sharing it :)

    ohladymania.blogspot.com

    .

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie uczestniczyłam w takim wydarzeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że chociaż nie przepadam za książkami, bo nie umiem się na nich skupić, to ta mnie zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna relacja, na podobnych targach byłam kiedyś w Trójmieście :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne wydarzenie! Super, że wydawnictwa zadbały także o dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przejrzałam parę twoich postów i uważam, że prowadzisz bardzo fajnego bloga :) Obserwuję! :)
    http://beciaem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne wydarzenie, chciałabym mieć okazje być na takim ;) Uwielbiam książki! Obserwuję z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że większość dużych miast organizuje takie wydarzenia. Warto się na nie udać zwłaszcza gdy jest możliwość spotkania swojego ulubionego autora:)

      Usuń
  8. Za rok wpadnę do Was na te imprezę :D A promocje... No cóż, coraz rzadziej można spotkać jakieś interesujące.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe wydarzenie :) Nigdy nie byłam na takim :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Really you have provided amazing information. Thanks for such kind of best details.
    Examhelpline.in

    OdpowiedzUsuń